High Quality Recruitment

146% meer sollicitanten in het eerste kwartaal van de samenwerking

Samen hebben we een strategie ontwikkeld waarbij HQ op de automatische piloot sollicitanten binnen krijgt.

Scroll naar beneden

Marketing aanpak

Paid Advertising

Platforms

Meta, LinkedIn & Google

Tijdlijn

2022-2023

Opdrachtgever

Website

Over deze case

Het vinden van nieuw personeel is niet makkelijk. Zeker in de huidige markt. HQ kan daarbij helpen. Al 20 jaar zijn zij gespecialiseerd in interim bemiddeling, detachering en werving & selectie van Finance, Secretarieel, en HR professionals op MBO, HBO en WO niveau.

Wat hebben we gedaan?

De huidige (krappe) arbeidsmarkt is competitief en vraagt om verandering, voornamelijk bij het werven van nieuwe kandidaten. Aan ons de doelstelling om met een gerichte aanpak via advertenties op social media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn nieuwe werkzoekenden te vinden.

Samen met de interne communicatie professional hebben we een strategie ontwikkeld waarbij HQ op de automatische piloot sollicitanten binnen krijgt en vacatures (sneller) kan vervullen! Vooraf brengen we in kaart wat de doelstellingen zijn en adviseren hoe wij denken dat we deze doelstelling kunnen behalen. Dit in deze case in overleg met de directeur en de interne Senior Communicatie Professional. Hierna werken we de strategie uit en plannen de uit te voeren werkzaamheden in.

Aan de hand van de strategie gaan wij met wervende teksten en pakkende afbeeldingen de eerste campagnes opbouwen. We bepalen doelgroepen, analyseren of gebruiken de beschikbare data uit het verleden en bespreken de hele campagnes met de klant. Ook richten we alles zo in dat alle doelen duidelijk in kaart hebben en ad hoc kunnen raadplegen.

Voorbeeld Ads

Wat waren de resultaten?

Bron: Google Analytics, periode Q3  in vergelijking met dezelfde periode ervoor

Hét grote voordeel van online marketing: álles is meetbaar! Daarom analyseren wij dagelijks de eerste resultaten en sturen bij op wat we zien. Alles om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. In het eerste kwartaal van onze samenwerking wisten we door de gerichte aanpak bijna 146% meer sollicitanten binnen te krijgen dan de periode ervoor. Ten opzichte van een periode eerder zijn de vacatures op de website 348% meer bekeken dan een periode daarvoor en waar voorheen een meer traditionele manier werd gehanteerd voor werving & selectie hebben we in één kwartaal meer dan 50 campagnes gebouwd.