Collectief Inkoop Platform

In 2 maanden 491 leads die een nieuwbouw woning hebben gekocht of gaan kopen

Een doelgroep vinden die een nieuwbouwwoning had gekocht of wilde kopen met online marketing campagnes.

Scroll naar beneden

Marketing aanpak

Funnel Optimization

Platforms

Google Ads, Social Media Ads

Tijdlijn

2023-2024

Opdrachtgever

Website

Over deze case

Collectief Inkoop Platform heeft als doel mensen die een nieuwbouw woning hebben gekocht of gaan kopen te helpen met scherpe prijzen voor de afwerking van hun nieuwbouwwoning. Hiervoor hebben zij een platform ontwikkeld waarbij leveranciers zich kunnen aansluiten. Zij screenen leveranciers vooraf, want er wordt alleen met kwalitatieve partijen gewerkt. Als iemand een nieuwbouwwoning heeft gekocht kunnen ze hun project aanmelden bij Collectief Inkoop Platform waarbij bestaande offertes kunnen worden vergeleken of leveranciers kunnen worden gevonden. Een kans voor een leverancier om nieuwe klussen aan te kunnen nemen en voor de afnemer het voordel om de beste prijs te krijgen tegen de beste kwaliteit.

Wat hebben we gedaan?

Dit project begon met een drietal gesprekken waarbij de behoefte duidelijk in kaart werd gebracht. Collectief Inkoop Platform had inmiddels een grote lijst gerenommeerde leveranciers laten aansluiten maar de uitdaging lag in het structureel vinden van mensen die een nieuwbouwwoning hebben gekocht of voornemens zijn die te gaan kopen. De customer journey is hierin extra belangrijk want als er al overeenkomsten worden gesloten met leveranciers heeft vergelijken natuurlijk geen zin meer.

Wij bedachten een funnel met touchpoints waarin wij en de opdrachtgever dachten precies op het juiste moment in beeld te komen bij de doelgroep. Dit deden we door campagnes in Google Ads waarbij we met specifieke zoekopdrachten dachten op het juiste moment in beeld te komen. Ook bedachten we een social media campagne waarbij mensen informatie konden inwinnen, geheel kosteloos met een inhaker waarvan we bedacht hadden dat deze resultaat zou opleveren.

Wat waren de resultaten?

Ons plan lukte uiteindelijk, na ook enkele minder presterende bedachte campagnes in de beginfase. Want we bedenken vaak meerdere strategieën en testen veel voordat we verder richting resultaat sturen. We vonden een doelgroep die een nieuwbouwwoning had gekocht of op korte termijn wilde gaan kopen. We bereikten ook ook een aantal leveranciers en nieuwsgierige concurrenten, maar dit was (gelukkig) een beperkt percentage van het totaal aantal leads.

Collectief Inkoop Platform had hun handen vol aan de opvolging, want de leads waren de eerste stap, de volgende stap was de exacte situatie van deze leads in kaart brengen en zorgen dat er een collectief werd gestart. Enkele resultaten:

  • 121.000 mensen bereikt
  • Gemiddelde CPL (Cost per lead): 3,78 euro