Flextra

In 60 dagen 675 nieuwe schilders en timmerlieden vinden

Nieuwe schilders en timmermannen vinden via online marketing. Wij bedachten een online marketing funnel.

Scroll naar beneden

Marketing aanpak

Social Media Marketing

Platforms

Meta, LinkedIn & Google

Tijdlijn

2024

Opdrachtgever

Website

Over deze case

Het werven van talent is vandaag de dag een echte uitdaging voor bedrijven, zeker in de huidige krappe arbeidsmarkt. Uitzendbureaus en andere arbeidsbemiddelaars hebben het maar druk. Waaronder Flextra, markleider in het bemiddelen van vakbekwaam bouwpersoneel, kan ook wel een handje hulp gebruiken bij het vinden van nieuwe schilders en timmerlieden. Want de partners (opdrachtgevers) hebben snel personeel nodig en het Flextra team staat in de startblokken om een de nieuwe leads op te bellen. Dat gaan wij regelen!

Wat hebben we gedaan?

Leads – Kwantiteit enKwaliteit

Lead formulieren op Facebook en Instagram bieden de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier leads binnen te halen. Met gebruik van aantrekkelijke creatives, pakkende teksten en een duidelijke formulieropzet hebben we de balans gevonden in kwantiteit en kwaliteit. De harde cijfers? In 2 maanden tijd 675 leads tegen gemiddeld €3,16 per stuk.

Enkele ads op Meta

Met zo’n aantal leads is overzicht uiteraard belangrijk. Daarom hebben we Zapier geïmplementeerd. De tool om leads naadloos in het Flextra CRM-systeem te laten landen, compleet met alle must-have info, van adres tot werkervaring.

Wat waren de resultaten?

Nu blijft er nog 1 belangrijke  taak over voor het Flextra team: opvolgen, opvolgen, opvolgen!

Resultaten

Wij zouden Big Thinkers niet zijn zonder ‘big’ resultaten natuurlijk. Meer hamerslagen en verfstreken gegarandeerd!

  • Wij genereerden ruim 266,000 impressies in 2 maanden tijd
  • 340 potentiële nieuwe timmerlieden
  • 334 potentiële nieuwe schilders
  • De kosten per lead waren gemiddeld  €3,16