Als je op zoek bent naar nieuw personeel is dat tegenwoordig een uitdaging. Er staan veel vacatures open en de mailbox van je potentiële nieuwe medewerker zit vol met aanbiedingen van head hunters. Hoe val je op? En hoe zorg je ervoor dat de sollicitaties die je binnenkrijgt ook kwalitatief zijn? Het antwoord: online recruitment advertenties!
Het verschil maken met online recruitment advertenties
De stroom aan sollicitanten die Indeed, de Nationale Vacaturebank of andere vacaturebanken beloven worden niet meer behaald. De écht kwalitatieve sollicitanten vinden vergt een nieuwe aanpak. Online recruitment advertenties hebben namelijk het voordeel dat je onder de aandacht kan komen van nieuw talent, zonder dat ze zelf op dat moment op zoek zijn. Want wist je dat ongeveer 5% van de beroepsbevolking zelf actief is naar een nieuwe baan, terwijl 70% van alle werknemers open staat voor een nieuwe uitdaging? Door een vacature plaatsing bereik je die grote groep niet. Met online recruitment advertenties wel!
Hoe wordt zo’n campagne dan opgezet?
Een online campagne start altijd met een doel. Welke vacatures staan er open en hoeveel sollicitanten wil je binnen krijgen? Of wil je werken aan je employer-branding? In beide gevallen is een andere aanpak nodig. We inventariseren die doelen, waarna een strategie wordt uitgewerkt. Wij noemen dit ook wel de Explore-fase. Dit is de eerste stap in de door ons ontwikkelde EAGLE methode. Met deze methode hebben wij meer dan 100 online recruitment advertenties opgezet voor onze opdrachtgevers.
Doelen en strategie bepaald? Tijd voor actie!
Als de eerste stap is voltooid gaan we door met de volgende fase. Actie! Het is nu tijd om mooie en pakkende teksten te schrijven en om de advertenties ook grafisch uit te werken. Dit gebeurt natuurlijk met de huisstijl van het bedrijf in het achterhoofd. Als dit klaarstaat is de volgende stap het opbouwen van de campagnes op Facebook, Instagram, LinkedIn en eventueel Google. Let op: verschillende platformen vereisen verschillende formaten voor wat betreft afbeeldingen.
Campagne opgezet? GO!
Natuurlijk beslis je niet alleen over campagnes en overleg je die met je collega’s. Als wij online recruitment advertenties hebben opgezet dan presenteren we de gehele campagne en lichten we de strategie nog eens toe. Iedereen blij en vol vertrouwen? Dan gaan we live. Dit is de GO-fase van onze EAGLE methode.
De kracht van data gedreven online recruitment advertenties
Meten is weten, een term die bekend is maar vaak onderschat wordt door velen. Het mooie van online marketing is dat je alles kunt meten en analyseren. Die data analyseren we en we sturen bij. Doe je dat niet dan is dat eeuwig zonde van je advertentiebudget. Welke advertenties doen het goed, welke minder? Converteren bepaalde doelgroepen sneller? Op basis van data optimaliseer je continu de campagnes. Dit om maximaal resultaat te behalen!
Continu optimaliseren werpt op lange termijn altijd zijn vruchten af. Loopt een advertentie minder goed of merk je dat een bepaald beeld of copy juist goed werkt, dan kun je daar direct op inspelen.
Online recruitment advertenties
Je hebt nu een beeld gekregen van de stappen die je neemt om online recruitment advertenties op te zetten. Kan je wel wat hulp gebruiken? Boek dan nu een gratis kennismakingsgesprek met één van onze online recruitment marketeers. In 20 minuten ontdek je de mogelijkheden én onze EAGLE methode!